بسم الله الرحمن الرحیم
سوالات متداول:
1-دستگاه روشن نمی شود.
- دستگاه با ترموستات دیجیتال دارای 3 دقیقه تاخیر در زمان روشن شدن می باشد لطفا منتظر بمانید.
- پریز دستگاه کنترل شود که خروجی برق دارد یا خیر.
- سیم رابط دستگاه کنترل شود ،آسیب دیدگی وجود نداشته باشد.
2-ترمومتر دما را نشان نمی دهد.
- ترمومتر باطری ندارد یا باطری آن تمام شده است.
- حسگر ترمومتر قطع شده است.
- ترمومتر خراب است.
3-فیوز مغازه می پرد.
- سیستم برق رسانی تا پریز بررسی شود.
- ممکن است بعلت استفاده از سه راهی یا محافظ برق غیراستاندارد این اتفاق رخ دهد.
- ممکن است سیم ها بوسیله موش جویده شده باشد.
- ممکن است یکی از سیم ها از محل خود خارج شده و به بدنه اتصالی داشته باشد.
- فیوز متناسب با آمپر مصرفی دستگاه نمی باشد.
4-دمای ترمومتر بالاست ، ولی اجناس یخ میزند.
- فن داخل بعد از بسته شدن درب کار نمیکند.
- میکروسوییچ عمل نمیکند . میکروسوییچ فن با بسته شدن درب فعال می شود شاید درب آن را درگیر نمی کند.
- اجناس به صفحه پاشش سرما چسبیده اند.
5-صدای زیاد از داخل یا بیرون دستگاه شنیده می شود.
- علت صدای نامناسب داخل دستگاه چیست؟
- آیا با باز کردن درب صدا قطع می شود؟ مشکل از فن داخل می باشد نیاز به سرویس یا تعویض دارد.
- صدا با باز کردن درب از بین نمیرود؟ صدای پاشش گاز می باشد که طبیعی است.
- علت صدای نامناسب بیرون دستگاه چیست؟
- گیر کردن شی خارجی (معمولا نایلون و کاغذ) در فن پشت از موارد پر تکرار می باشد.
- عدم رعایت فاصله 15 سانتی پشت محصول تا دیوار سرامیکی که صدا را تشدید میکند.
- تراز نبودن زیر دستگاه یالق بودن پایه های تنظیم که موجب ارتعاش می شود.
- فن پشت نیاز به سرویس یا تعویض دارد.
- صدا ناشی از برخورد لوله ها به یکدیگر است.
- ممکن است پایه ی فن ها و متعلقات دیگر لق شده باشد.
6-چرا شیشه دستگاه عرق می کند؟
- تعریق جداره بیرونی : محصول در محیط با رطوبت بالا قرار دارد.(در شهرهای شمالی حاشیه دریا طبیعی است)
- تعریق از جداره داخلی : علت قرار دادن اجناس گرم یا اجناس تازه مانند سبزی تازه ، میوه، کیک و… داخل محصول می باشد.در فریزرها هنگام بستن درب ایجاد میشود و چند ثانیه بعد از بین میرود که طبیعیست.
- تعریق بین دو جداره : گاز بین دوجداره خارج شده و میبایست تعویض شود .
7-آب کف دستگاه جمع می شود، علت چیست؟
- گرفتگی محل تخلیه آب (آبریز) ،محل تخلیه را تمیز نمایید.
- شیب بندی نامناسب دستگاه و عدم هدایت آب به سمت محل تخلیه ،با تنظیم پایه های ریگلاژ دستگاه را به سمت عقب شیب بدهید.
8-علت استفاده نکردن از سه راه و محافظ برق چیست؟
- بعلت خطرات ناشی ار نوسان آمپر استفاده از سه راه و محافظ با کابل کمتر از 3*2.5 ممنوع میباشد.
- محافظ ها اکثر از نوع خانگی بوده و استفاده از آنها در مصارف صنعتی باعث اختلال آمپر دستگاه می گردد.
- محافظ برق اکثرا غیر استاندارد و فاقد سیم ارت می باشد
- اکثر اوقات چند دستگاه به یک سه راهی و یا محافظ برق متصل میگردد ، که احتمال آتش سوزی وجود دارد.
9-علت جابجایی سریع دما چیست( چرا دما دائما بالا و پایین می شود)؟
دقت نمایید تمامی دستگاههای سرماساز بین دو بازه ی دمایی کار میکند و جابه جا شدن دما بین این دو بازه طبیعی می باشد ولی اگر حس میکنید بصورت غیرطبیعی این اتفاق رخ میدهد موارد زیر می تواند علت آن باشد:
- خالی بودن دستگاه
- باز و بست شدن بیش از اندازه درب
- قرار گرفتن دستگاه کنار دستگاههای گرما زا
10-کابل مورد استفاده دستگاهها چگونه باید انتخاب شود؟
- کابل مورد استفاده با توجه به تعداد مصرف کننده ، آمپر مصرفی و فاصله از کنتور با مشاوره از کارشناس برق انتخاب می گردد.
11-نحوه بارگزاری در یخچال و فریزر چگونه است؟
- در فریزرهای صندوقی حداکثر بارگذاری تا خط بارگذاری می باشد.
- در یخچالهای ایستاده در هر طبقه حداکثر 80 درصد حجمی و حداکثر 20 کیلوگرم ، وزنی است.
- از چیدن اجناس داغ و گرم داخل یخچال پرهیز نمایید.
- فریزرها فقط نگهدارنده مواد منجمد شده می باشد.
- قراردادن آب معدنی و مایعات با ظف شیشه ای در فریزرها ممنوع است.
12-برفک زدن بیش از حد داخل فریزر ها به چه علت است؟
- برفک زدن داخل دستگاه فریزر طبیعی است .
- برفک زدایی به صورت دستی حتما هر 2 ماه یکبار انجام شود.
- دستگاه شما در کنار وسایل گرمازا قرار دارد.
- ممکن است گسکت یا نوار دور درب خراب شده و هوا وارد دستگاه شود.
- بارگرم داخل دستگاه قرار داده اید.
نکته: فریزرهای نفراست (بدون برفک) به هیچ عنوان نباید برفک بگیرد
13-نحوه آب کردن برفک ها به چه صورت است؟
دستگاه را از برق خارج نموده ، پس از آب شدن برفک ها آن را خالی نموده طبقات را با دستمال تمیز نموده و پس از خشک شدن دوباره به برق زده منتظر بمانید برودت دستگاه تامین شود و بعد از آن محصول قابل بارگذاری می گردد.
نکته1: از سشوار و پنکه جهت تسریع ذوب برفک ها می توان استفاده کرد!
نکته2: از وسایل نوک تیز به هیچ عنوان نباید جهت برفک زدایی استفاده کرد!
14-چرا یخچال برفک زده ،اجناس یخ زده ولی دمای ترمومتر عدد بالایی را نشان می دهد؟
در حالت طبیعی یخچال شما نباید برفک بزند و برفک زدن نشانه ایراد در یخچال می باشد در صورتی که در فریزر امری طبیعیست.
علت اصلی آن میتواند به عدم کارکرد فن داخل در حین بسته بودن درب اشاره کرد که میتواند ناشی از خرابی فن یا عدم عملکرد میکروسوییچ فن بدلیل درگیر نشدن آن حین بستن درب باشد.
علت دیگر می تواند به تنظیم نادرست بازه ی زمانی بین خاموش و روشن شدن دستگاه اشاره کرد که با تغییر این بازه مشکل حل می شود.
15-علامت lo روی ترمومتر نشانه چیست؟
ترمومتر خراب می باشد و نیاز به تعویض دارد.
16-علامت1 AH روی ترموستات نشانه چیست؟
به معنای بالا رفتن دما بیش از اندازه تنظیم شده می باشد
17-علامت AL1 روی ترموستات نشانه چیست؟
به معنای پایین آمدن دما کمتر از از اندازه ی تنظیم شده می باشد
18-علامت E1 و E2 روی ترموستات نشانه چیست؟
- E1: هشدار قطعی یا خرابی سنسور کابین
- E2:هشدار قطعی یا خرابی سنسور اواپراتور
19-ضربه خوردگی و شکستگی شامل گارانتی می باشد؟
- مشمول گارانتی نمیباشد
20-امکان تغییر جهت لولای درب محصولات وجود دارد؟
- خیر امکان پذیر نمی باشد، می بایست سفارش دستگاه با لولای سمت چپ از کارخانه داده شود.
21- نحوه ی تنظیم دمای دستگاه به چه صورت است؟
- در دستگاههای با ترموستات دیجیتال دوبار پشت سر هم دکمه set زده شده و سپس با کلید بالا و پایین دما را تنظیم میکنیم ،پس از انجام تنظیم نیازی به زدن دکمه ای نمی باشد و بعد از چند ثانیه تغییرات ذخیره می شود